hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > چندرسانه ای > ایلام| دردسر کم‌آبی در مناطق سیل‌زده

ایلام| دردسر کم‌آبی در مناطق سیل‌زده

از سیل ویرانگر فروردین‌ماه 5 ماه می‌گذرد اما در بعضی از شهرستان‌های استان ایلام هنوز مشکلات پابرجاست و مردم این مناطق از کم‌آبی شکایت دارند. 

به گزارش مهر، فروردین‌ماه امسال بود که سیل خسارت‌های زیادی را به زیرساخت‌ها و منازل استان ایلام وارد کرد، بخش ماژین دره شهر و چم شیر سیروان بیشترین خسارت را دراین‌بین دیدند. بعد از گذشت پنج ماه هنوز مردم در خدمات‌رسانی و ساخت منازل خود با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‌کنند، مردم بخش ماژین این روزها در هوای گرم با مشکلات نبود آب مواجه شده‌اند. اکثر مردم از کولرهای آبی استفاده می‌کنند و در حال ساخت‌وساز منازل هستند، وجود آب مهم‌ترین مسئله و دغدغه اهالی روستاهای این بخش است.

کمبود آب در ماژین دره شهر

برخی از مناطق کماکان با مشکل قطعی آب مواجه هستند، گرمای طاقت‌فرسای بخش ماژین مشکل قطعی آب را نمایان‌تر کرده، به‌نحوی‌که دیگر کولرهای آبی نیز کار نمی‌کنند. یکی از اهالی ماژین گفت: روستاهای سیل‌زده بخش ماژین از بی‌آبی رنج می‌برند و متأسفانه مسئولان به این مسئله توجه ندارند. قاسم علی تیموری تصریح کرد: اکثر روستاهای سیل‌زده با افت فشار و از بعدازظهر با قطعی آب مواجه‌اند و معلوم نیست چرا تدبیری را برای این مشکل اتخاذ نمی‌شود. فرماندار دره شهر نیز گفت: علت افت فشار و نبود آب در این روستاها ساخت‌وسازها و بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل است. کیانوش محمدنژاد بیان داشت: مردم برای جلوگیری از قطع مکرر آب باید ضمن رعایت الگوی مصرف از تانکرهای ذخیره آب استفاده کنند. او بیان کرد: با توجه به مشکلات شهرستان در بخش حوزه آب شرب و زیرساخت‌های راه شهری و روستایی سعی شده بیشترین بودجه در این زمینه تخصیص یابد.

مشکل اصلی در دو روستا است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام نیز در بازدید از روستاهای ماژین گفت: سال گذشته در بخش ماژین بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال هزینه بابت احداث تصفیه‌خانه، خط انتقال، مخزن ذخیره و شبکه داخلی انجام داده که خوشبختانه در جریان سیل فروردین ۹۸ در بخش ماژین با مشکل قطعی آب روبرو نشده‌اند.

نورا... تیموری افزود: در دو روستای دمرود و گرم آباد به علت ساخت‌وساز با افت فشار آب مواجه شده‌اند. او ادامه داد: حجم آب تحویلی به این روستاها ۹۰۰ هزار لیتر در شبانه‌روز است، با توجه به جمعیت ۲۹۰ نفره این دو روستا و استاندارد موجود ۴۵۰ هزار لیتر در شبانه‌روز موردنیاز است. او اضافه کرد: این حجم دو برابر سرانه مصرف بوده که امید است مشترکین محترم با مدیریت صحیح در مصرف آب شرب خدمتگزاران خود را در شرکت آب و فاضلاب روستایی یاری کنند.

لزوم توجه به زیرساخت‌های مناطق سیل‌زده دره شهر

مشکلات زیاد در مناطق سیل‌زده شهرستان دره شهر و به‌خصوص ماژین باعث انتقاد امام‌جمعه در شهر از مسئولان نیز شده است. امام‌جمعه دره شهر دراین‌ارتباط گفت: کار عمده ستاد بحران استان و شهرستان در بحث سیل فقط پرداخت تسهیلات بوده است. حجت‌الاسلام محمدجواد قنبر بیگی افزود: مشکلات زیرساختی مناطق سیل‌زده شهرستان باید حل شود، متأسفانه باگذشت چند ماه از سیل پل دائم بر رودخانه سیمره ساخته نشده است. او گفت: برای تعریض پل‌های وسط شهر و لایه روبی کف رودخانه که از عوامل مهم جاری شدن سیلاب هستند تاکنون جلسه و یا صحبتی انجام نگرفته است. او تصریح کرد: به دلیل وقوع سیل متأسفانه سیل بندها حوزه آبخیزداری شهرستان از بین رفته که عدم پیگیری آن می‌تواند در بارش‌های سنگین موجب خسارت شود.

معرفی چهار هزار نفر برای دریافت تسهیلات

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام نیز اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات، معیشت و بلاعوض برای جبران خسارت سیل به استان ایلام اختصاص‌یافته است. حبیب ا... محبی افزود: در مرحله اول از ۲۷ میلیارد تومان، ۱۴ میلیارد تومان پرداخت‌شده است که این پرداخت‌ها بر اساس پیشرفت‌های فیزیکی انجام‌شده است. او بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی در سیل اخیر در استان ایلام دچار خسارت شده و تاکنون تعمیر دو هزار و ۹۲۰ واحد مسکونی شهری و روستایی سیل‌زده استان به پایان رسیده است. محبی عنوان کرد: چهار هزار و ۹۰۹ پرونده واحدهای سیل‌زده (احداثی، تعمیری و معیشتی) به بانک‌های عامل ایلام معرفی‌شده و از این تعداد تاکنون سه هزار و ۴۰۰ واحد عقده قرارداد شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد